Dieta

Bilansowanie swojej diety rozpocznij od ustalenia zapotrzebowania kalorycznego. W ten sposób łatwiej Ci będzie określić, ile kalorii musisz spożywać każdego dnia. Dodatkowo będziesz wiedział, o ile obniżyć dzienną podaż kalorii, aby schudnąć. 

Jeśli planujesz odchudzanie, od codziennego zapotrzebowania kalorycznego odejmij 300 kcal. To optymalna ilość, aby zdrowo tracić na wadze. Postaraj się pilnować tego, aby codziennie mieścić się w określonej ilości. 

Uzupełniaj dietę o zdrowe, ekologiczne produkty. Unikając przetworzonej żywności, nie narażasz organizmu na stres oksydacyjny, który może być przyczyną przedwczesnego starzenia organizmu i wielu poważnych chorób. 

Postaraj się każdego dnia spożywać przynajmniej pięć porcji świeżych warzyw i owoców. Wybieraj te sezonowe i spożywaj je na surowo. Dzięki temu będą bardzo bogate w cenne witaminy i minerały. 

Zamiast kolorowych napojów, wybieraj świeżo wyciskane soki warzywno-owocowe. Nie tylko nie dostarczają Ci niezdrowego tłuszczu, ale też będą smaczne i kolorowe, co dodatkowo zmotywuje Cię do przestrzegania diety. 

Określ swoje zapotrzebowanie na białko, węglowodany i tłuszcze. Dzięki temu unikniesz niedoborów, a Twój organizm otrzyma wszystkie niezbędne do zdrowego funkcjonowania składniki odżywcze. 

Pij przynajmniej dwa litry wody mineralnej dziennie. W ten sposób nie będziesz narażony na odwodnienie, a waga będzie ubywała o wiele szybciej. Wybieraj wodę, bogatą w minerały, zamiast tej źródlanej.

Zadbaj o to, aby w Twojej diecie znalazły się zdrowe tłuszcze. Olej kokosowy, oliwa z oliwek, masło orzechowe i inne produkty tego typu pozwolą Ci w zdrowy sposób zaspokoić zapotrzebowanie na tłuszcze.  

Unikaj produktów, które są bogate w cukry i niezdrowe tłuszcze trans. Zamiast tego możesz wybrać batony i sosy 0 kcal, a także dietetyczne rodzaje żywności, w których cukier zastąpiony jest ksylitolem lub stewią. 

Wybieraj pełnowartościowe źródła węglowodanów, na przykład ciemne pieczywo, pełnoziarnisty makaron czy brązowy ryż. Nie zapomnij o kaszy – każdy jej rodzaj zawiera mnóstwo cennych składników odżywczych, które dostarczą Ci energię na cały dzień. 

Dbaj o to, aby spożywać pięć niewielkich posiłków w ciągu dnia. W ten sposób podkręcisz metabolizm, a Twój organizm na bieżąco będzie otrzymywał niezbędną energię. Pamiętaj, że nie wolno pomijać śniadania, bo to najważniejszy posiłek.