Motywacja

Odpowiednia motywacja – to kluczowy element, jeśli chcesz rozpocząć nowe, zdrowe życie. Aktywność fizyczna i prawidłowo zbilansowana dieta na samym początku wymagają sporo wytrwałości, szczególnie jeśli planujesz naprawdę duże zmiany, a dotychczas prowadziłeś raczej kanapowy styl życia. Postaw sobie cel i dąż do jego realizacji – jego osiągnięcie będzie dla Ciebie najlepszą motywacją. 

Wyznaczaj cele – chcesz schudnąć 5 kilogramów, a może aż 30? Chciałbyś wyrzeźbić idealna sylwetkę i już tego lata móc chwalić się muskulaturą i płaskim brzuchem na plaży? Podziel swój ostateczny cel na kilka mniejszych, na przykład zrzucenia jednego kilograma tygodniowo. W ten sposób będziesz mógł na bieżąco obserwować wyniki działać i cieszyć się małymi sukcesami. 

Kiedy poczujesz, że Twoja motywacja zaczyna słabnąć, daj sobie chwilę oddechu. Odpuść ćwiczenia na kilka dni, wybierz się z przyjaciółmi na ulubioną pizzę, a wieczorem zjedz porcję ulubionych lodów. W ten sposób zapomnisz na chwilę o ćwiczeniach, diecie i odchudzaniu, a następnego dnia przystąpisz do realizacji swojego planu z nową energią. 

Czujesz, że głód staje się nie do zniesienia? Do następnego posiłku musisz poczekać jeszcze kilka godzin, a batonik czekoladowy czy ciastko tak bardzo kusi? Postaraj się zająć czymś innym, na przykład zrób 10-minutowy trening, poczytaj książkę, zagraj w grę – zrób to, co zajmuje Twoje myśli. Możesz również napić się wody, herbaty lub kawy bez mleka – to wypełni Twój żołądek i pozwoli Ci zapomnieć o głodzie. 

Znajdź towarzystwo. Możesz zacząć odchudzać się razem z przyjacielem, wybrać się na siłownię z kolegą z pracy lub znaleźć towarzystwo do biegania w plenerze. Niech to będzie osoba, która ma bzika na punkcie sportu i zdrowia. Dzięki temu będzie zapewniać Ci dodatkową motywację każdego dnia, a Ty tak łatwo się nie poddasz. 

Dbaj o swój dobry nastrój. W końcu dieta czy odchudzanie nie muszą być drogą przez mękę. W życiu jest wiele innych przyjemności, dla których warto poświęcić słodkie ciasteczko. Wybierz się na spacer, do kina lub kup sobie coś nowego do ubrania. Kto wie, może tym razem będziesz przymierzać T-shirt w mniejszych rozmiarze? 

Prześpij głód. Kiedy ssanie w żołądku stanie się nie do zniesienia, a Ty masz akurat chwilę wolnego czasu, zrób sobie krótka drzemkę. Dzięki temu, kiedy się obudzisz, będziesz miał więcej energii i nie będziesz tak intensywnie myślał o tym, żeby zjeść coś zakazanego. 

Zadbaj o odpowiednią ilość snu. Niewyspanie jest jedną z głównych przyczyn tycia. Organizmowi nieustannie brakuje energii, dlatego tak chętnie sięgasz po kaloryczne przekąski. Postaraj się spać przynajmniej 7 lub 98 godzin dziennie. W ten sposób łatwiej będzie Ci zapanować nad głodem i szybciej przybliżysz się do upragnionej wagi. 

Zaplanuj drobne przyjemności. Z reguły każdego wieczoru spędzałeś czas przed telewizorem, zajadając się kalorycznymi przekąskami? Nie wiesz, jak wypełnić ten czas teraz, kiedy jesteś na diecie i nie jesz po godzinie 19:00? Znajdź inne przyjemności – gorąca herbata ziołowa przyspieszy metabolizm, a wieczorny seans jogi pozwoli Ci wyciszyć się, zapewniając lepszą jakość nocnego odpoczynku. Może dzięki diecie znajdziesz również zupełnie nową pasję?

Wykup karnet na siłownię na kilka miesięcy i kup sobie dobrej jakości strój. Jeśli zainwestujesz pieniądze, trudniej będzie Ci zrezygnować z treningów, a dzięki temu utrzymasz odpowiednio wysoką motywację. 

Zapisuj w specjalnym notesie efekty diety i ćwiczeń. Kiedy za miesiąc zajrzysz w notatki, będziesz zaskoczony tym, jak wiele udało Ci się osiągnąć. Pamiętaj, aby zapisywać każdy mały sukces!