Sport

Wybierz rodzaj aktywności, który najbardziej przypadnie Ci do gustu. Dzięki temu będziesz z radością podchodzić do każdego kolejnego treningu, zamiast czekać, aż się skończy. Próbuj różnych sportów – wybór jest naprawdę ogromny. 

Pamiętaj, aby przed każdym treningiem wykonać minimum 10 minut rozgrzewki, a po jego zakończeniu zadbać o rozciąganie. W ten sposób unikniesz opóźnionego bólu mięśniowego, kontuzji oraz popularnych zakwasów. 

Ćwicz przynajmniej trzy razy w tygodniu, a każdego dnia postaraj się ruszać jak najwięcej. 20 minut jogi przed snem albo 30-minutowy popołudniowy spacer z pewnością bardziej poprawią Ci samopoczucie niż wieczór przed telewizorem z paczką niezdrowych przekąsek. 

Jeśli wykonujesz treningi siłowe, nie możesz zapomnieć nie tylko o zdrowym odżywianiu, ale też o odpowiedniej suplementacji. Wybieraj tylko sprawdzone suplementy diety, które pozwolą Ci na zwiększenie efektów ćwiczeń. 

Według badań ćwiczenia rano na czczo pozwalają na spalenie większej ilości tkanki tłuszczowej niż te, które wykonujesz po śniadaniu. Postaraj się ćwiczyć codziennie po przebudzeniu – już 15 minut sprawi, że dostaniesz wiele pozytywnej energii. 

Od pewnego czasu nie widzisz efektów ćwiczeń? Postaraj się zwiększyć obciążenia albo całkowicie zmień rodzaje wykonywanych ćwiczeń. W ten sposób na nowo pobudzisz mięśnie do działania. Jeśli to ni pomoże, zrób sobie dwa tygodnie przerwy. Po powrocie na siłownię możesz liczyć na naprawdę rewelacyjne efekty. 

Jeśli nie masz żadnego doświadczenia w treningach, postaraj się skorzystać z pomocy trenera personalnego lub bardziej doświadczonej osoby. W ten sposób nie wyrobisz sobie nieprawidłowych wzorców ruchowych i nawyków, które uniemożliwiają Ci osiągnięcie dobrych efektów. 

Postaraj się ćwiczyć przez co najmniej 30 minut, a najlepiej będzie, jeśli treningi będa trwały co najmniej godzinę. W ten sposób przyspieszysz metabolizm, a efekty ćwiczeń pojawią się o wiele szybciej niż przypuszczasz.

Planujesz urlop? Nie rezygnuj z treningów. Poszukaj siłowni w pobliżu hotelu albo znajdź hotel, w którym znajduje się siłownia. Jeśli nie masz takiej możliwości, możesz wykonywać 30-minutowe treningi w pokoju hotelowym. 

Jeśli dokucza Ci przeziębienie albo masz zły dzień, bez wyrzutów sumienia zrezygnuj z treningu. Nadmierne forsowanie organizmu w czasie choroby może przynieść odwrotny skutek – daj sobie chwilę wytchnienia. 

Stawiaj sobie ambitne cele – 100 pompek po miesiącu ćwiczeń lub 50 przysiadów każdego ranka? Dzięki temu będziesz miał większą motywację, a każde spełniony cel doda Ci mnóstwa pozytywnej energii.